دسته‌بندی نشده, مقالات عمومی

خواص میوه خشک برای کودکان و نوجوانان

دوران رشد کودکان مهمترین مرحله برای هر پدر و مادری است. فرزندان هرچه بخورند یا بنوشند تأثیر مستقیمی بر سلامتی آنها برای رشد و سلامتشان در سال های آینده دارد. به دلیل افزایش سن، سرعت رشد و فعالیت های انجام شده، اشتهای بچه ها به شدت تغییر می کند، یا منجر به کم خوردن غذایی خاص یا بیش از حد خوردن غذایی دیگر می شود! همین که به سن مدرسه رسیدند، طیف وسیعی از خوراکی های لذیذ به مزاجشان سازگار می شود. علاوه بر این، کودکان دارای انرژی بیشتری نسبت به بزرگسالان هستند.

پیش از هر گونه برنامه ریزی غذایی، مهم است که خود والدین با انجام عادات غذایی “سالم” به الگویی برای فرزندشان تبدیل شوند. آب را به عنوان تنها نوشیدنی برای کودک خود قرار داده و به دنبال آن خوراکی های غنی از مواد مغذی، سبزیجات، میوه ها و حبوبات را مصرف نمایید.

اما پیش از هر گونه برنامه ریزی غذایی، مهم است که خود والدین با انجام عادات غذایی “سالم” به الگویی برای فرزندشان تبدیل شوند. آب را به عنوان تنها نوشیدنی برای کودک خود قرار داده و به دنبال آن خوراکی های غنی از مواد مغذی، سبزیجات، میوه ها و حبوبات را مصرف نمایید.

میوه هایی با رنگ، شکل و بافت متنوع انتخاب کنید و بدین ترتیب کودک را به سمت تغذیه سالم سوق دهید. غذاهای نشاسته ای، غلات سبوس دار، غذاهای غنی از پروتئین، لبنیات کم چربی را همیشه در نظر داشته باشید زیرا این مواد غذایی سالم باعث عملکرد شناختی می شوند که بر روند یادگیریشان تأثیر مثبت می گذارد. جدا از این؛ خشکبار، میوه خشک و آجیل نیز برای رشد و تکامل کلی بچه ها به همان اندازه مهم هستند. تلاش می کنیم در این مقاله مواد مغذی مهمی را که روزانه برای فرزندان ضروری هستند و در میوه های خشک و آجیل یافت می شوند را بررسی کنیم.

نوشته های مرتبط